Κυριακή

Εγωισμος: το μονο εργαλειο ανατροπης μετα την εξαντληση της υπομονης.


Εξαιρετικα σπανια οι ρολοι αντιστρεφονται στις σχεσεις των ανθρωπων.

Εκεινοι που συχνα υποχωρουσαν για να διευκολυνουν εργασιακες ενεργειες, που εξαναγκαζονται σε σιωπη, που αντιμετωπιζουν στοϊκα ρατσισμο και στερεοτυπα, που μερικες φορες απερριπταν για καποιο χρονικο διαστημα κομματια του χαρακτηρα τους μονο για να επιτρεψουν την συνυπαρξη και την "αναπτυξη",
εκεινοι λοιπον υπαρχουν στιγμες που υποκιπτουν σε καποια ισχυρη δυναμη μεσα τους.
Αυτη η δυναμη λεγεται εγωισμος και αν και αργει να παρουσιαστει, δεν στερειται σε ικανοτητα να ανατρεψει ζωες και να επιβαλει το χαος εκει που η καθημερινοτητα κουκουλωνει ονειρα και παθη.

Η "ψυχη" του ανθρωπου ειναι απυθμενη και σε στιγμες που η ελπιδα κινδυνευει να παρασυρθει απο το βοθρο της νομοτελειας ή θυσιαζεται στο ονομα της υπομονης μπορει να αντιδρασει με τον πιο βιαιο και τρομακτικο τροπο.
Ετσι σε περιπτωση που εισαστε καποιος απο τους μαλακες που εχουν την εντυπωση πως μπορουν να παιζουν με τις ζωες και τα συναισθηματα των υπολοιπων ανθρωπων, σας εχω προειδοποιησει.
Το παιχνιδακι σας μπορει να σας βγει ξινο κυριοι

9 σχόλια:

  1. Δεν με είδες που γέλαγα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ισως ειμαι απο τους λιγους που ξερουν τι εστι εγωισμος ΤΟΣΟ καλα και εχω να σου πω οτι ειναι μαλακια και με το παραπανω.Απλα ο εγωισμος,οπως ακριβως και ο ερωτας αντιμετωπιζονται με το εντελως αντιθετο:την αδιαφορια.Οποτε οσο ευκολα ασκειται,τοσο ευκολα αντιμετωπιζεται!Δεν αποτελει προβλημα πλεον για μενα και πιστευω οτι ουτε για σενα θα επρεπε να ειναι...

    Επισης πιστευω οτι το να πιεζεις τον εαυτο σου για να αντεξεις τον εγωισμο η σε ελυθερη μεταφραση την κοροιδε'ι'α του αλλου,εκτος απο μαλακια,αποτελει μεσο εξαθλιωσης και περιφρονησης του ιδιου σου του εαυτου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος23/10/07 00:24

    αγαπητε Λεο λες:
    "ο εγωισμος,οπως ακριβως και ο ερωτας αντιμετωπιζονται με το εντελως αντιθετο:την αδιαφορια"

    μπορει να αληθευει για την περιπτωση του ερωτα αλλα αναρρωτιεμαι τι γινεται στην περιπτωση που καποιος βιωνει την ηττα σε αλλο επιπεδο πχ εργασιακο, πανεπιστημιακο χωρο.
    απλα αδιαφορει και κει? η μη δραση δεν αποτελει "μεσο εξαθλιωσης και περιφρονησης του ιδιου σου του εαυτου" οπως επισης λες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όχι απαραίτητα αγαπητέ.Κάποιος μπορεί να είναι αδιάφορος αλλά πάντα με κάποιο όριο και με καποιους δεσμούς εφ οσον δεν θελει να προσβαλλει τον ιδιο του τον εαυτο.Η αδιαφορια δεν ειναι ο κλειδι σε ΟΛΕΣ τις περιπτωσεις ηττας.Αλλα ας ειμαστε συγκεκριμενοι:για τους αλλους τομεις εκτός του έρωτα και της αγάπης,πρεπει ο παθων να αναρωτηθει,τι ηταν αυτο που τον εφτασε μεχρι εκει,τοσο χαμηλα που να ητταται καθε φορα που παει για δουλεια,που παει στα μαθηματα της σχολης του...

    Αν σκεφτεί κανείς θα δεί ότι όλα είναι θέμα συνήθειας:
    Και συνηθίζουμε να μένουμε στο υπόγειο κι ας μη μας αρέσει, συνηθίζουμε να τρώμε πλαστικές τροφές κι ας μη μας αρέσουν, συνηθίζουμε στα προβλήματα στο κυκλοφοριακό, σε όλα τα προβλήματα ζωής που δεν μας αρέσουν, αλλά η «προστατευτική ασπίδα» ανοσίας – συνήθειας δεν μας αφήνει να αντιδράσουμε.

    Μάθαμε να μένουμε και να προσκολλούμαστε μάλιστα σε κάθε είδους συνθήκες μαυρίλας, πίεσης , δυσκολίας γιατί "έτσι είναι η ζωή, τί να κάνουμε...",
    γιατί, "τόσοι και τόσοι δε μιλούν, εμείς θα αντιδράσουμε;", γιατί, "με τον καιρό θα συνηθίσουμε".

    Γιατί να συνηθίσω; Ποια είναι η απάντηση σ’ αυτό το γιατί ;

    Γιατί το κάναν κι άλλοι; Δεν μου αρκεί και δε με αφορά. Και ναι, δε θέλω να συνηθίσω. Θέλω να κρατήσω την πρώτη μου υγιή αίσθηση να μυρίζω τα πράγματα και ν’ ακολουθώ τη μύτη μου.

    Θέλω να ζω τα πράγματα που αγαπώ, τα δικά μου, και τ’άλλα, τα στενάχωρα να δοκιμάζω να τ’ αλλάξω. Κι αν δεν μπορώ, να φεύγω απ’ τη συνθήκη. Είναι κι αυτό επιλογή μου, να ζήσω ή να μη ζήσω μια κατάσταση.

    Θέλω να ζω τα πράγματα από επιλογή κι όχι από συνήθεια.

    Κι αυτή είναι η πραγματική μου δύναμη...και ΌΛΩΝ των ανθρώπων θα έπρεπε να είναι επίσης!

    Όλα συνδέονται για μένα με την συνήθεια.Εαν μπορέσει κάποιος να την αποβάλλει,σεν θα ηττάται απο τίποτα και από κανέναν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος23/10/07 00:46

    "Όλα συνδέονται για μένα με την συνήθεια.Εαν μπορέσει κάποιος να την αποβάλλει,δεν θα ηττάται απο τίποτα και από κανέναν!"

    νομιζω το ξεσκισες κανονικοτατα.
    προσκυνω φιλε και συμφωνω απολυτως με τα λογια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. nomizw oti auto dne ekshgeitai psyxologika ka8oti orismenes ptyxes toy xarakthra den apoktiountai alla dne diwxontai me thnsunh8eia ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. an katalava kala anti8eta me thn diapistwsh tou prohgoumenou sxoliou esu milas gia ton egwismo san oplo tou "adikhmenou" gia anatroph kai oxi san to meso ths adikias. loipon nomizw oti 8 prepei na diafwnhsw edw. sigoura uparxoun fores sth zwh pou gia ton alfa h ton vhta logo,epeidh to epivalloun oi katastaseis h h idiosugkrasia mas mporei na "katapinoume" pragmata pou fusiologika mas enoxloun h kai mas 8igoun.kai s'auto to shmeio epetrepse mou na ekfrasw thn diafwnia mou. den einai o egwismos pou mas dinei to kouragio na antidrasoume kapoia stigmh. se kamia periptwsh. an kai 8a upar3oun stigmes pou 8a niwseis "profulagmenos" logw ths egwistikhs sou stashs apenanti se kapoion den einai telika etsi ta pragmata. den skopeuw na kanw khrygma gia to pws katalhgei telika mia egwistikh sumperifora akoma kai apo 8esh amunas kai poso kako katalhgeis na kaneis ston eauto sou.8a pw mono oti auto pou telika h8eles na peis mallon exei na kanei me thn a3ioprepeia kai me thn wrimothta,auta einai ta 2 opla pou 8a se kanoun na deis 3eka8ara mia katastash pou se 8igei h se plhgwnei kai to 8arros na antista8eis kai na thn katapolemhseis. giati telika ola auta exoun na kanoun me thn suneidhtothta tou poios eisai kai ti xrwstas ston eauto sou kai oxi me to na "ekdikh8eis" ton apenanti.
    sugnwmh pou platiasa toso. parasuromai otan grafw
    kalh dhmiourgikh sunexeia!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος28/10/07 04:34

    welcome jane
    xairomai poly pou anelyses thn skeptikh sou kai fysika kai kala ekanes pou platiases! :)

    loipon gia na sou apanthsw, nai ws oplo tou antidrashs to meletw indeed.

    otan vriskesai mesa se mia katastash pou gnwrizeis ena kommati tou eaytou sou (den mporw na pw pws gnwrizeis 100% dioti ayto me to xrono synexws allazei kai diamorfwnetai h estw ekselisetai)kai thigesai epaneleimena niwthw pws kapoia stigmh tha ftasei olh ayth h katapiesh mexri ton pyrina ths ypar3hs sou, to "egw".
    na sou dieykrinhsw pws h skeptikh mou kseperna thn ypomonetikh stash ths wrimothtas kai pws akrovatei sthn diathrhsh ths a3ioprepeias h mh, dhladh otan exei ftasei "o kompos sto xteni" pou leme.epishs den to vlepw ws kati "ekdikhtiko" alla ws mia teleytaia kai kata thn apopsh mou anagaia amyna gia na mh metalla3eis-gyriseis entelws thn plath kai sto xarakthra sou...
    3ekatharise mou kati omws please, sthn dikh sou thewria telika antidras kai an nai me poion px tropo?

    (eimai ligo apo 3enyxti opote sygxwrese me an den katafera na se kalypsw :P)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. συγνωμη που καθυστερησα να απαντησω.
    λοιπον πριν την απαντηση στην ερωτηση σου, να σου κανω μια μικρη παρατηρηση(επειδη εχω το κομπλεξ του ξερολα). τον εαυτο μας δεν τον μαθαινουμε ποτε πληρως οχι μονο επειδη αναδιαμορφωνεται. και στατικος να ηταν, δεν εχουμε την υπομονη,τα μεσα και την σοφια για να τον γνωρισουμε.κλεινει η παρενθεση.
    οσο αφορα την αντιδραση τωρα.
    λοιπον οπως το αντιλαμβανομαι ανηκουμε σε μια διαφορετικη ιδιοσυγκρασια ανθρωπων που αντιλαμβανεται διαφορετικα την εκφραση: "του'κανες την μουρη κρεας!";) εσυ υπονοεις μια κριση νευρων-η οποια υποκινειται απ'τον εγωισμο και σαρωνεις τα παντα στο διαβα σου. εγω θεωρω οτι ειμαι πολυ πιο "εγωιστρια" και περηφανη. μια τετοια κριση θα εδειχνε στον αλλον οτι με ενοχλησε η συμπεριφορα του και αρα οτι επηρεαζει τον ψυχικο μου κοσμο και την διαθεση μου και αυτο δεν θα επετρεπα να συμβει. ποτε μη φαινεσαι τρωτος σε ανθρωπους που δεν εκτιμας και δεν σε σεβονται. τους δινεις ...αξια.
    αυτα απο μενα. ισως με μια δοση υπερβολης,αλλα με ρωτησες και επρεπε να παρεις μια απαντηση.
    καλη δημιουργικη συνεχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή